A testi és lelki kiegyensúlyozottság 3 kulcsfontosságú alapja


Az alábbiakban arra a három kulcsfontosságú tényezőre szeretném felhívni a figyelmét, amelyek alapvetően meghatározzák a testi-lelki egészség sikeres fenntartását. Tapasztalatok és visszajelzések alapján a méhészeti termékeinkkel rengeteg sikert érünk el, de azt figyeltük meg, hogy igazán akkor tartós és stabil ez a jó állapot, ha az itt felsorolt pontok mindegyikére kellő figyelmet fordítunk.

Egyes olvasóimnak emlékeztetőül, másoknak pedig most először ajánlom figyelmébe az alábbi három területet:


1. Évezredes tapasztalatok bizonyítják, hogy a hozzáállás és az egyéni gondolkodásmód rendkívüli mértékben képes befolyásolni a testi, fizikai állapotot.

Már az ókori keleti- és görög filozófiákban, illetve a természetes orvoslásban is évezredek óta jelen van az az alapvető elgondolás, miszerint a testi és lelki tényezők együttes harmóniája hívja életre az egészséget. Ez a gondolat a népi gyógyászatban is tovább élt, és él a mai napig is.

Ennek az alapvető pontnak a betartásához nagyon fontos, hogy megértsük: bármilyen eredmény eléréséhez tennünk kell! Ebben pedig egy számunkra vágyott, elérendő cél fog segíteni. A legjobb, ha pontosan megfogalmazzuk és elképzeljük, hogy mi is a célunk a kívánt állapot elérésével, hiszen ez a cél fogja adni a hajtóerőt a tettekhez! pl.: Ha nem fog fájni a térdem, végre újra tudok majd játszani a kis unokámmal. stb…


Gyakran megfigyelhető, hogy a testi-lelki hanyatlást akkor kezdődik, amikor az illető céltalanná válik. Ez azonban nincs közvetlen összefüggésben az évek múlásával. Ezért láthatunk olykor életerős, vidám, energikus, idős embereket; és ezzel szemben letört, életunt, beteges, fiatalokat.

Nagyon fontos, hogy ebből a nézőpontból vizsgáljuk meg saját magunkat, gondolatainkat!

Tűzzünk hát ki olyan elérendő célokat, amelyektől vidámak és derűsek lesznek a gondolataink! Nincs is ettől jobb orvosság! : )


2. A táplálkozás:

A megfelelő táplálkozás nagymértékben hozzájárul a jó közérzethez. Azon túl, hogy egyénenként változó lehet, hogy ki milyen ételeket részesít előnyben, az itt következő általános szabályokat lehetőség szerint javasolt betartani:

Az egyik lényeges szempont az optimális fehérje- szénhidrát bevitel, amihez napi szinten javaslom a friss, nyers zöldség fogyasztását is.




Általánosságban elmondható, hogy az étkezés során kerülendő a túlzott szénhidrátbevitel, mint például finomított szénhidrátok, cukrozott italok, édességek túlzott bevitele. A nehéz vörös húsok, belsőségek és vad húsok helyett, részesítsük előnyben inkább a könnyebben emészthető fehér húsokat, pl. szárnyasokat, halakat.

Ugyanígy figyelni kell az elegendő folyadékbevitelre is!

Célszerű, ha van egy pontos, tartható étrendünk az itt leírtak alapján.


3. Mozgás:

Az egyik elterjedt TÉVHIT, hogy pihentetni kell egy fájó ízületet, végtagot.

Igen, jól olvasta: szükséges mozgatni, de szigorúan csak a lehetőségek keretein belül! Egyáltalán nem arról van szó, hogy újabb problémát akarunk okozni az egyébként is problémás testrésznek. Lehet, hogy első hallásra furcsán hangzik a mozgatás, de pontosan a pihentetés az, ami nehezíti az adott testrész regenerálódási folyamatát.




Ezek tehát lényeges összetevői a jó közérzetnek. Amennyiben Ön a méhek természet adta ajándékainak alkalmazása mellett figyelembe veszi az itt bemutatott szempontokat és tudnivalókat is, nagyobb sikerrel tudja természetes úton megőrizni egészségét, javítani a fennálló állapotot, vagy elérni a vágyott célját.


Ha bármiben segítségére lehetek, vagy kérdése merült fel a fentiekkel kapcsolatban, keressen bizalommal!



Hegyi József, méhész, apiterapeuta

(0670) 7764-112






Szeretne még több ilyen hasznos tudnivalót?

Iratkozzon fel itt a tájékoztató sorozatomra! >>


Hegyi József, méhész, apiterapeuta