4 + 1 tipp energikusság és jobb közérzet eléréséhez


Hogyan kezelhetjük saját magunk a fáradtságunkat, vagy testi-lelki kiegyensúlyozatlan állapotunkat?

A fáradtságot és a szellemi kimerültséget több ismert és kevésbé ismert ok is kiválthatja. Az alábbiakban bemutatok öt tippet, amelyet alkalmazva a legtöbb esetben energikusabb állapotot és jobb közérzetet érhetünk el. Ha pedig sikerül Önnek rendszeresen odafigyelni az alábbi pontokra, valódi életminőség javulást tapasztalhat.

1. Mivel a testi kimerültség érzését okozhatja a túlzott szénhidrát- és cukorfogyasztás is, kezelve ezt jobb állapotot érhetünk el. Amellett, hogy édességek és bizonyos köretek pl. a rizs, tészták, burgonya vagy a fehér lisztből készült kenyér rendszeres fogyasztása felboríthatja a test energiagazdálkodását, növeli az elraktározott zsír mennyiségét is. Ha csökkentjük a túlzott szénhidrátfogyasztást, több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, energikusabbnak fogjuk érezni magunkat.

2. Megfelelő tápanyagok, ásványi anyagok, vitaminok pótlásával aktívabbak lehetünk.

Észrevehető változást tapasztalhatunk a közérzetünkben már csak attól, ha pótoljuk a szervezetünkből kiürült legfontosabb ásványi anyagot: a sót.


Számos bioboltban beszerezhetünk olyan vitaminkészítményeket, amelyek nagyobb dózisban tartalmaznak alapvető vitaminokat és ásványi anyagokat.

A méhek ajándékait – méhpempőt, virágport, propoliszt – fogyasztva pedig a lehető legtermészetesebb ható- és tápanyag-kombinációval érhetünk el tartósan jobb közérzetet.

3. Lehangoltságot, rossz közérzetet érezhetünk akkor is, ha nem fogyasztottunk elegendő folyadékot. A szervezet számos funkciója lelassul - beleértve az anyagcserét is - amennyiben nem fogyasztunk elegendő vizet (nem kólát vagy más hasonló "üdítő italt"). Javasolt minimális napi vízfogyasztás 2-2,5 liter, de indokolt esetben pl. kemény fizikai munka vagy túl nagy hőség... esetén ez jelentősen megnövekedhet.




Megemlíteném, hogy a méhpempő is akkor tudja kifejteni legteljesebb mértékben a hatását, ha kellően hidratált a testünk.

4. Testi kiegyensúlyozatlanságot és sikertelen fogyókúrát is eredményezhet az, ha valaki nem fogyaszt elegendő zsírt. A zsír egyáltalán nem káros és nem hizlal. Valójában rendkívül hasznos és rengeteg energiát biztosít. Elengedhetetlen a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához - pl. E-vitamin - , illetve a testhőmérséklet megfelelő szinten tartásához. A test tulajdonképpen azért is ragaszkodik az elraktározott zsírhoz, mert nem kap rendszeres utánpótlást belőle.

Nyugodtan étrendünk részévé tehetjük a zsírt. (pl.: különféle szalonnák, mangalicazsír, libazsír, kacsazsír formájában)

+1. Ha csak forognak a gondolataink, szellemileg zaklatottnak érezzük magunkat, a legegyszerűbb, amit tehetünk, hogy a szellemi tevékenységről fizikaira váltunk. Ez magában foglalhat lehetőségeink szerint sétát, kerti munkát, kerékpározást. Fontos, hogy ne maradjunk bent a négy fal között, hanem menjünk ki a szabadba, nagyobb térbe.




Még frissebbek leszünk és az ezt követő alvás után is kellemesebben fogunk ébredni, ha közben nem a gondolatainkra figyelünk hanem a környezetünkre, pl. épületekre, fákra stb.

Javaslom alkalmazza ezeket a tippeket Ön is, és fittebbnek, könnyedebbnek fogja érezni magát! :)



Hegyi József, méhész, apiterapeuta

(0670) 7764-112






Szeretne még több ilyen hasznos tudnivalót?

Iratkozzon fel itt a tájékoztató sorozatomra! >>


Hegyi József, méhész, apiterapeuta